Dla mediów

Za nami jubileuszowy rok!

Za nami jubileuszowy rok!

 

Ubiegły rok dla Pasaży Tesco był rokiem jubileuszowym, marka bowiem obchodziła swoje 20 lecie istnienia na polskim rynku. Aktywności realizowane w ramach planu działań marketingowych w głównej mierze opierały się na wspólnej celebracji a także na akcjach pro-konsumenckich.

 

Wspólna Przestrzeń

 

Jak co roku Pasaże Tesco były otwarte dla lokalnych społeczności. Wydarzenia organizowane wspólnie z organizacjami pozarządowymi w ciągu całego roku przyciągnęły tysiące klientów i dziesiątki NGO’s. W drugiej połowie roku Wspólna Przestrzeń była sfokusowana na rozwijanie umiejętności manualnych. W wybranych Pasażach Tesco zorganizowano warsztaty m.in. komponowania lasów w słoiku, konstruowania karminków dla zwierząt, dekorowania świątecznych smakołyków czy tworzenia pachnących zapachowych saszetek do szafy.

 

Kurczakomania

 

#kurczakomania to wspólna celebracja Świąt Wielkanocnych z Klientami Pasaży Tesco. Do współpracy została zaproszona Lidia Kalita – jedna z najpopularniejszych polskich projektantek. Jej wielkanocna grafika w postaci kurczaczka i hasła Yellow is the new black, została umieszczona na żółtych plecaczkach, które zostały okrzyknięte wiosennym must have! Klienci, którzy dokonali w wyznaczonych dniach zakupów na kwotę min. 100 zł w sklepach i punktach usługowych zlokalizowanych w Pasażach Tesco, otrzymali specjalnie zaprojektowany worek.

W ramach każdego wydarzenia łącznie zostało rozdane ponad 5 000 prezentów.

Łączny zasięg publikacji zapowiadających akcję w social media osiągnął wynik ponad 1 088 202.

 

Tytus Romek i A’Tomek na Dzień Dziecka

 

W czerwcu, z okazji Dnia Dziecka w wybranych Pasażach Tesco rodziny wraz z dziećmi przeniosły się do komiksowego świata Tytusa Romka i A’ Tomka. Wydarzenia, które odbyły się w 5 miastach cieszyły się dużą popularnością. Na najmłodszych i ich rodziny czekało szereg atrakcji: warsztaty komiksowe, wielkoformatowa gra planszowa, malowanie buziek czy ścianka foto z bohaterami komiksu.

Zasięg w social media informujący o przygotowanych akcjach osiągnął blisko 1 170 370.

 

 

Słodkie eveny urodzinowe

 

To one zainicjowały cykl wydarzeń związanych z obchodami 20. lecia Pasaży Tesco.

Organizowane w wybranych centrach handlowych spotkania z youtuberem Dominikiem Rupińskim przyciągnęły ponad 5 000 osób. Podczas wydarzeń oprócz rozmowy każdy miał możliwość zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia z youtuberem i odebrania słodkiego upominku.

 

W urodzinowych konkursach zorganizowanych przez markę wzięło w sumie udział ponad 2 000 uczestników.

Najpopularniejsza okazała się  Facbookowa zabawa, gdzie należało dokończyć zdanie:  „Gdy miałam/łem 20 lat…”.  Główną nagrodą było wyjątkowe spotkanie z spotkanie z Mateuszem Gesslerem.

 

Kulminacyjnym wydarzeniem była celebracja jubileuszu 20. lecia Pasaży Tesco, która odbyła się na warszawskim Gocławiu. Impreza przyciągnęła ponad 7 500 osób! Na urodzinowe przyjęcie zostały zaproszone wyjątkowe osoby ze świata mediów, a wśród nich: ambasador marki Mateusz Gessler, Natalia Siwiec, Małgorzata Rozenek – Majdan oraz Dorota Gardias. Gwiazdy te były związane z marką i na przestrzeni lat uczestniczyły w kampaniach wizerunkowych czy eventach w Pasażach Tesco w całej Polsce.

 

Urodzinowa kampania przyciągnęła rzeszę Klientów biorących czynny udział w każdej z akcji. Potwierdzeniem jej efektów jest wynik osiągnięty w social media, gdzie łączny zasięg osiągnął 4 742 782!!.  Ekwiwalent reklamowy uzyskany z dedykowanych działań PR wyniósł ponad 400 000 tys zł.

 

Święta pełne niespodzianek

 

Jak co roku w okresie przedświątecznym w Pasażach Tesco nie mogło zabraknąć działań związanych z celebracją tego magicznego okresu.

„Święta pełne niespodzianek” to hasło kampanii świątecznej, a jej celem było pokazanie marki  jako inicjatora wyjątkowych i zaskakujących akcji skierowanych do klientów. Największą niespodzianką było wydarzenie „Fabryka Swetrów Świątecznych”, które w tym roku zawitało do centrum handlowego w Krakowie przy ul. Kapelanka 54. 7 grudnia w specjalnie zaaranżowanej strefie Mikołaja przez cały dzień trwania wydarzenia odwiedzający Pasaż Tesco mieli możliwość stworzenia własnego, unikatowego swetra. W wydarzeniu wzięło udział kilkuset gości , którzy wraz z pomocnikami Fabryki: ambasadorem Mateuszem Gesslerem, Natalią Siwiec oraz Adą Fijał udekorowali 200 swetrów.

Z okazji świąt marka stworzyła również własny kalendarz adwentowy umieszczając w nim produkty najemców na każdy dzień grudnia, aż do Gwiazdki. Kalendarze w formie wysyłki kreatywnej trafiły do ponad 50 Influencerów oraz Ambasadorów marki.

Łączny zasięgiem działań świątecznych w social media to rekordowa liczba 6 357 669!! Ekwiwalent reklamowy uzyskany z dedykowanych działań PR wyniósł blisko 200 000 tys zł.

 

Przeprowadzone aktywacje cieszyły się dużą popularnością, a według zebranych danych dzięki komunikacji w mediach społecznościowych około 70% odwiedzających Pasaż Tesco przybywało specjalnie na wydarzenia. Natomiast około 30% odwiedzających Pasaż Tesco w czasie eventów – to okazjonalni goście, którzy przybyli do centrum handlowego w celu zakupowym.

 

Marka w ubiegłym roku została wyróżniona dwiema brązowymi statuetkami Stevie Awards w prestiżowym międzynarodowym konkursie International Business Awards, za projekty: „Wspólna Przestrzeń” oraz „Fabryka Swetrów Świątecznych”.